Wyszukaj produkt:

article

Przygotuj się psychicznie

Długa górska wędrówka, jak Fjällräven Classic, wymaga przygotowania zarówno fizycznego jak i psychicznego. Niezależnie od tego jak długo planujesz wędrować, narazisz się na wysiłek którego raczej nie doświadczysz na codzień. Twoje mięśnie nóg, stopy i siła woli zostaną przetestowane i im bardziej będziesz gotowy, tym większą przyjemnością będą dla Ciebie szemrzące strumyki i zapierające dech w piersi szczyty górskie.

1. Zacznij wcześnie

Ogólny poziom Twojej sprawności jest ważny przy długich wyprawach kiedy niesiesz swój sprzęt. Twoje serce i płuca będą mocno pracować, więc musisz być w dość dobrej formie aby cieszyć się otaczającą naturą. Jeśli przez cały rok nie jesteś aktywny fizycznie, najlepiej zacząć trening nie później niż na pół roku przed długą wyprawą. Wędrowanie, jazda na rowerze, bieganie i pływanie są dobrymi ćwiczeniami aby poprawić wydolność fizyczną.

2. Trekking w górzystym terenie

Twoje mięśnie nóg, kolana, stopy i stawy będą narażone na ekstremalny wysiłek. Aby przyzwyczaić swoje ciało do tych napięć, spróbuj odtworzyć te same warunki jakie spotkasz na trasie swojej przygody. Wędruj w kamienistym terenie w górę i dół zboczy. Wybieraj się na długi spacer co najmniej raz w tygodniu.

3. Przyzwyczajaj się do plecaka

Noszenie ciężkiego plecaka może być z początku niewygodne. Naciska na Twoje ramiona i biodra a krok staje się coraz cięższy. Ale jeśli zaczniesz od lekkiego plecaka i będziesz stopniowo zwiększał ciężar, Twoje ciało przyzwyczai się do ładunku. Stopniowo dodawaj go do plecaka aż osiągniesz ciężar, który będziesz dźwigał podczas wędrówki. Nie chcesz przecież aby Twoje ciało doznało szoku – może to spowodować ciężki uraz.

4. Dopasuj się do swoich butów

Upewnij się żeTwoje buty dobrze leżą zanim wyruszysz. Nie ma nic gorszego niż konieczność przerwania wędróki przez pęcherze na stopach. Aby być naprawdę pewnym że Twoje buty dobrze leżą, zalecamy przejść w nich co najmniej 200km zanim wyruszysz na szlak.

5. Nie przetrenuj się

Wędrówka po szwedzkich górach jest trudna a Fjällräven Classic to poważne wyzwanie, ale to nie jak wspinaczka po Mount Everest – ważne żeby się nie przetrenować. Przed wędrówką trzeba zdrowo jeść, dobrze się wysypiać i nie trenować tak ciężko żeby mięśnie i stawy były obolałe. Celem powinno być rozpoczęcie wyprawy z wypoczętym i silnym ciałem.

Aby otrzymać swoją paczkę przed Świętami, zamów ją w czasie: 2015-12-17T15:00 Świateczny przedłużony termin zwrotów przed data 15 Stycznia 2016 dla zamówień złożonych pomiędzy 20. Listopada a 31. Grudnia 2015.